Moda ma bardzo duży wpływ na to, jak się ubieramy, czym jeździmy, jaki styl życia prowadzimy, czy nawet na to, co jemy i kto jest naszym autorytetem. Obecny fashion PR bazuje na dokładnym analizowaniu rynku potrzeb konsumentów, i dopasowywaniu kampanii reklamowych do tych potrzeb, i jednocześnie wpasowywaniu promowanych produktów w ramy tych potrzeb.
W obecnych czasach jesteśmy osobami zabieganymi, nie mamy czasu na zdrowy tryb życia, a jednocześnie bardzo chcielibyśmy to życie wydłużyć i cieszyć się jak najlepszym zdrowiem. Dlatego showroom opiera się głównie na tym, co najbardziej naturalne, zdrowe, podpowiada nam, że warto żyć ekologicznie, uprawiać sporty, jeść niskokaloryczne produkty. Promowanie określonego stylu życia to proces bardzo zaawansowany, jako że media muszą być zgodne w tych działaniach. Kreowanie zdrowego stylu życia wywiera nacisk na konsumowanie pewnych produktów żywnościowych, noszenie ubrań w konkretnym stylu, i o to właśnie chodzi. Cała zasada działania public relations opiera się właśnie na tym, by wybadać, czego potrzebują konsumenci, a następnie podać im na tacy złoty środek na wszelkie ich problemy, w postaci nowego produktu, który koniecznie trzeba mieć. Ma to swoje dobre strony, gdyż pokazuje, jak wielką siłę mają mass media, ale jednocześnie sprawia, że przestajemy interesować się własną edukacją w danym zakresie, a tylko bezkrytycznie przyjmujemy za wzorzec to, co podają nam eksperci od marketingu, co nie zawsze korzystnie odbija się na naszym życiu.