SEO on-site, czyli jak ważne jest zoptymalizowanie naszego serwisu od wewnątrz

Oprócz optymalizacji zewnętrznej stron, dla potrzeb stricte wyszukiwarek internetowych, ważna jest również optymalizacja wewnętrzna (z ang. On-site), która, niezależnie od liczby odsłon serwisu, sprawi, ze strona będzie użyteczna. Portal informacyjny, ma często bardzo dużą liczbę podstron, oraz bardzo złożoną hierarchię. Dodatkowo, ciągłe pojawianie się nowych informacji, wymaga, nie tylko stałego indeksowania ich przez wyszukiwarkę, ale także uporządkowania ich wewnątrz portalu.
Osoba zajmująca się optymalizacją naszego serwisu, powinna pamiętać, o kilku działaniach SEO przyczyniających się do jej użyteczności: 
Stałe optymalizowanie portalu pod kątem Google News, 
Przy treści, dostępnej tylko dla stałych użytkowników, udostępnianie mimo wszystko treści ich, robotom Google, co pozwoli na przekserowanie potencjalnych odwiedzających na naszą stronę i zachęci do założenia konta, 
Zwracanie uwagi i usuwanie zjawiska duplikowania treści, powstałych przez dodawanie wyników URL 
Aktualizowanie na bieżąco mapy witryny, 
Dbanie o dobrze zorganizowane wewnętrzne linkowanie, 
Artykuły informacyjne powinny być optymalizowane już na etapie ich tworzenia, 
Wykorzystywanie metadanych, do oznaczania dodatkowych informacji, 
Dbanie o, „readability” czyli o to, by informacje były czytelne, 
Optymalizacja stron artykułów, czyli wykorzystywanych w nich treści, nagłówków, adresu URL, filmów czy obrazków. 
http://www.danowskajankowska.pl/
Stron internetowych, portali, wortali, blogów tematycznych jest w Internecie miliony, internauci nie muszą, ani nie mają obowiązku korzystać z danego portalu, zawsze znajdzie się alternatywa. Dlatego pamiętajmy, że dbanie o pozycjonowanie portalu informacyjnego i dbanie o jego optymalizację pod kątem wyszukiwarek zewnętrznych to tylko połowa sukcesu. Jeżeli strona nie będzie czytelna i funkcjonalna, czytelnicy szybko przestaną klikać na wyniki wyszukiwarek związanych z naszym portalem. Należy, więc dbać nie tylko o to, by internautę przyciągnąć, ale także o to by zachęcić go do odwiedzania naszej strony jak najczęściej.